Hvordan skal du være på et bibliotek

Biblioteket er et sted hvor du kan sitte i ro og lese. det betyr at når du kommer inn i biblioteket så går du rolig inn, du snakker med lav stemme for å ta hensyn til andre. Vi snakker heller ikke i mobiltelefon!

Låne bok

Når du skal låne en bok spør jeg etter ditt etternavn.

Jeg vil si i fra om har noe til forfall, noe som skulle vært levert tilbake til biblioteket av lånte bøker.

Når du låner en bok kan du ha den i 28 dager. Ønsker du å låne den lenger kommer du innom biblioteket og fornyer boka for 14 dager ekstra.

Maks 3 bøker

Det er lov å låne maks 3 bøker (skjønnlitteratur) utenom fagbøker.

Purring

Purrebrev blir sendt ut 1 gang i måneden. Hvis boken ikke er innlevert etter 3. purring vil du få et erstatningskrav på kr. 200.-

Nettsøk

Vi har en nettside hvor du kan gå inn å se alle bøkene vi har her på Skullerud skole.

Klikk HER!

Trenger du hjelp til å finne en bok skal jeg hjelpe så godt jeg kan. Det er derfor jeg her.

Hilsen Lene :)

Leksehjelp

Bilioteket er åpent for alle elever

Velkommen!